Õppetöö

Soovituslik lugemisvara

II poolaasta

VI klass

Allpool on toodud II poolaasta lugemisvara, mida käsitleme koos tundides. Antud kuupäevaks peab olema raamat kõigil lastel läbi loetud ja tunnis kaasas.

Raamatu laenutamine on lapse enda mure. Julge küsida abi, kui Neeme raamatukogust vajalikku lektüüri ei leia.

 

 Diana Leesalu “Mahajäetud maja” või “2 grammi hämaruseni” – 4. veebruar

Helga  Nõu “Tõmba uttu!”

Mark Twain “Prints ja kerjus”

Jaan Kross “Mardileib”

 

Samuti aitab lugemisoskuse ja tekstimõistmisele kaasa erinevate koomiksite ja ajakirjade (Täheke, Hea Laps, Eesti Loodus, Horisont, Ajalugu jms) lugemine. Kooli lugemisnurgas on alati värsked ajakirjad Täheke, Hea Laps, Eesti Loodus, Horisont lugejaid ootamas.

Lugemise raamat on lapsel koolis kaasas. Pikapäevatunnis saab endale mõnusa nurgakese valida ja oma raamatut lugeda.

 

Omal soovil valitud ja läbiloetud raamatu kohta täidab õpilane lugemispäeviku ja esitab selle õpetajale. Õpetaja annab alati lapsele tagasisidet lugemispäeviku täitmise kohta.

Loetud raamatud kannab õpilane oma raamaturiiulisse. Raamaturiiulid seisavad klassis seinal.

 

 

V klass

Allpool on toodud II poolaasta lugemisvara, mida käsitleme koos tundides. Antud kuupäevaks peab olema raamat kõigil lastel läbi loetud ja tunnis kaasas.

Raamatu laenutamine on lapse enda mure. Julge küsida abi, kui Neeme raamatukogust vajalikku lektüüri ei leia.

 

Diana Leesalu “Mahajäetud maja” või “2 grammi hämaruseni” – 4. veebruar

Helga  Nõu “Tõmba uttu!”

Mark Twain “Prints ja kerjus”

Jaan Kross “Mardileib”

R. Kipling “Džungliraamat”

 

Samuti aitab lugemisoskuse ja tekstimõistmisele kaasa erinevate koomiksite ja ajakirjade (Täheke, Hea Laps, Eesti Loodus, Horisont, Ajalugu jms) lugemine. Kooli lugemisnurgas on alati värsked ajakirjad Täheke, Hea Laps, Eesti Loodus, Horisont lugejaid ootamas.

Lugemise raamat on lapsel koolis kaasas. Pikapäevatunnis saab endale mõnusa nurgakese valida ja oma raamatut lugeda. 

Omal soovil valitud ja läbiloetud raamatu kohta täidab õpilane lugemispäeviku ja esitab selle õpetajale. Õpetaja annab alati lapsele tagasisidet lugemispäeviku täitmise kohta.

Loetud raamatud kannab õpilane oma raamaturiiulisse. Raamaturiiulid seisavad klassis seinal.

 

 

IV klass

Allpool on toodud II poolaasta lugemisvara, mida käsitleme koos tundides. Antud kuupäevaks peab olema raamat kõigil lastel läbi loetud ja tunnis kaasas.

Raamatu laenutamine on lapse enda mure. Julge küsida abi, kui Neeme raamatukogust vajalikku lektüüri ei leia.

  • II poolaasta õpetaja valitud raamatud

Aapeli “Üle linna Vinski” – 30. jaanuar

Gianni Rodari “Telefonikood” – 14. märts

muinasjuturaamat – valime koos õpetajaga erinevad kogumikud – aprillikuu

Ira Lember “Seiklus Missisipi ääres” – 3. mai

 

 

Samuti aitab lugemisoskuse ja tekstimõistmisele kaasa erinevate koomiksite ja ajakirjade (Täheke, Hea Laps, Eesti Loodus, Horisont, Ajalugu jms) lugemine. Kooli lugemisnurgas on alati värsked ajakirjad Täheke, Hea Laps, Eesti Loodus, Horisont lugejaid ootamas.

Lugemise raamat on lapsel koolis kaasas. Pikapäevatunnis saab endale mõnusa nurgakese valida ja oma raamatut lugeda.

Omal soovil valitud ja läbiloetud raamatu kohta täidab õpilane lugemispäeviku ja esitab selle õpetajale. Õpetaja annab alati lapsele tagasisidet lugemispäeviku täitmise kohta.

Loetud raamatud kannab õpilane oma raamaturiiulisse. Raamaturiiulid seisavad klassis seinal.

 

 

 

 III klass

Allpool on toodud II poolaasta lugemisvara, mida käsitleme koos tundides. Antud kuupäevaks peab olema raamat kõigil lastel läbi loetud ja tunnis kaasas.

Raamatu laenutamine on lapse enda mure. Julge küsida abi, kui Neeme raamatukogust vajalikku lektüüri ei leia.

 

  • II poolaasta õpetaja valitud raamatud

 Mira Lobe “Vanaema õunapuu otsas” – 1. veebruar

Otfried Preussler “Väike nõid” – 3. märts

Christine Nöstlinger “Tulipunane Frederike” – 1. aprill

muinasjuturaamat (valime õpetajaga koos) – 2. mai

 

Lisaks õpetaja valitud raamatutele valib laps endale lugemiseks meelepäraseid raamatuid. Enne raamatu lugema asumist konsulteerib õpilane eesti keele õpetajaga, kas raamat on talle jõukohane ja sobilik. Mida usinam lugeja, seda osavam sõnaseadja ja keelekasutaja. Mida rohkem, seda uhkem! J

 

Samuti aitab lugemisoskuse ja tekstimõistmisele kaasa erinevate koomiksite ja ajakirjade (Täheke, Hea Laps, Eesti Loodus, Horisont, Ajalugu jms) lugemine. Kooli lugemisnurgas on alati värsked ajakirjad Täheke, Hea Laps, Eesti Loodus, Horisont lugejaid ootamas.

Lugemise raamat on lapsel koolis kaasas. Pikapäevatunnis saab endale mõnusa nurgakese valida ja oma raamatut lugeda.

Loetud raamatu kohta täidab õpilane lugemispäeviku ja esitab selle õpetajale. Õpetaja annab alati lapsele tagasisidet lugemispäeviku täitmise kohta.

Loetud raamatud kannab õpilane oma raamaturiiulisse. Raamaturiiulid seisavad klassis seinal.

 

 II klass

Allpool on toodud II poolaasta lugemisvara, mida loeme ja käsitleme koos tundides. Antud ajaks peab olema raamat kõigil lastel tunnis kaasas. Kuupäeva täpsustame õpilastega ja kijrutame õpilaspäevikusse. Õpetaja lisab teate ekooli.

Raamatu laenutamine on lapse enda mure. Julge küsida abi, kui Neeme raamatukogust vajalikku lektüüri ei leia.

 

  • II poolaasta klassilugemise raamatud

 

Henno Käo “Tondijutud” – jaanuari teine pool

Tõnu Seero “Kaarel teab” – märtsi algus

Andrus Kivirähk “Kaka ja kevad” – aprilli algus

 

 

Lisaks õpetaja valitud raamatutele valib laps endale lugemiseks meelepäraseid raamatuid. Enne raamatu lugema asumist konsulteerib õpilane eesti keele õpetajaga, kas raamat on talle jõukohane ja sobilik. Mida usinam lugeja, seda osavam sõnaseadja ja keelekasutaja. Mida rohkem, seda uhkem! J

 

Samuti aitab lugemisoskuse ja tekstimõistmisele kaasa erinevate koomiksite ja ajakirjade (Täheke, Hea Laps, Eesti Loodus, Horisont, Ajalugu jms) lugemine. Kooli lugemisnurgas on alati värsked ajakirjad Täheke, Hea Laps, Eesti Loodus, Horisont lugejaid ootamas.

Lugemise raamat on lapsel koolis kaasas. Pikapäevatunnis saab endale mõnusa nurgakese valida ja oma raamatut lugeda.

Loetud raamatu kohta täidab õpilane lugemispäeviku ja esitab selle õpetajale. Õpetaja annab alati lapsele tagasisidet lugemispäeviku täitmise kohta.

Loetud raamatud kannab õpilane oma raamaturiiulisse. Raamaturiiulid seisavad klassis seinal.

I klass  (II poolaastal)

T. EGNEL   “SÖÖBIK JA PISIK” 

A. REINLA “PÄTU” 

 

Poolaastas loeme klassis üheskoos kaks õpetaja poolt valitud raamatut. Klassis lugemiseks peaks olema lapsel kokkulepitud kuupäevaks raamat kaasas.

 

Vabalt valitud lugemisraamat on lapsel olla koolis kaasas. Pikapäevatunnis saab endale mõnusa nurgakese valida ja oma raamatut lugeda. Samuti  käime aegajalt koos raamatukogus ja siis saab sealt endale sobivat lugemist valida. Laps võib lugemiseks valida raamatuid ka oma kodusest raamaturiiulist või sõbra soovitatud kirjandust. Raamatute valikul saab õpilane küsida nõu ja soovitusi  klassikaaslastelt, õpetajalt, vanematelt. 

 

Samuti aitab lapse lugemisoskuse ja tekstimõistmisele kaasa erinevate koomiksite ja ajakirjade (Täheke, Hea Laps) lugemine. Kooli lugemisnurgas on alati värsked ajakirjad Täheke ja Hea Laps lugejaid ootamas.

 

Vabalt valitud ja läbiloetud raamatu vastamine toimub suulises vormis. Õpetaja ja õpilane lepivad kokku aja, millal nad raamatust vestlevad. Loetud raamatu kohta kleebib laps oma raamaturiiulisse raamatu. Raamaturiiulid seisavad klassis seinal.