Õppetöö

Soovituslik lugemisvara

I klass lugemisvara I poolaastal

SILVI VÄLJAL   “JUSSIKESE SEITSE SÕPRA” – 4. koolinädal

ENO RAUD “PEEP JA SÕNAD” - 10. koolinädal

 

Poolaastas loeme klassis üheskoos kaks õpetaja poolt valitud raamatut. Klassis lugemiseks peaks olema lapsel kokkulepitud kuupäevaks raamat kaasas.

 

Vabalt valitud lugemisraamat on lapsel olla koolis kaasas. Pikapäevatunnis saab endale mõnusa nurgakese valida ja oma raamatut lugeda. Samuti  käime aegajalt koos raamatukogus ja siis saab sealt endale sobivat lugemist valida. Laps võib lugemiseks valida raamatuid ka oma kodusest raamaturiiulist või sõbra soovitatud kirjandust. Raamatute valikul saab õpilane küsida nõu ja soovitusi  klassikaaslastelt, õpetajalt, vanematelt. 

 

Samuti aitab lapse lugemisoskuse ja tekstimõistmisele kaasa erinevate koomiksite ja ajakirjade (Täheke, Hea Laps) lugemine. Kooli lugemisnurgas on alati värsked ajakirjad Täheke ja Hea Laps lugejaid ootamas.

 

Vabalt valitud ja läbiloetud raamatu vastamine toimub suulises vormis. Õpetaja ja õpilane lepivad kokku aja, millal nad raamatust vestlevad. Loetud raamatu kohta kleebib laps oma raamaturiiulisse raamatu. Raamaturiiulid seisavad klassis seinal.

 

II klass lugemisvara I poolaastal

Aino Pervik “Kollane autopõrnikas sõidab ringi“ – 4. koolinädal

Ellen Niit “Triinu ja Taavi lood” – 9. koolinädal

 

  • 2 raamatut nende kirjanike loomingust:

Andrus Kivirähk, Kristiina Kass, Aino Pervik, Eno Raud, Tiia Toomet, Astrid Lindgren,

Jaanus Vaiksoo, Leelo Tungal, Heiki Vilep

 

Lugemisnimekirja koostab õpilane õpetaja juhendamisel küla raamatukogus kaks korda õppeaasta jooksul. Esimene kord septembri esimese kahe nädala jooksul ning teine kord jaanuari esimese kahe nädala jooksul. Nimekirja koostamiseks läheme üheskoos küla raamatukokku. Iga lapse lugemisnimekiri on õpilase enda koostatud ja on kirjas lapse lugemispäevikus.

 

Poolaastas loeme klassis üheskoos kaks õpetaja poolt valitud raamatut. Klassis lugemiseks peab olema lapsel kokkulepitud kuupäevaks raamat kaasas. I poolaastal loeme koos Aino Perviku “Kollane autopõrnikas sõidab ringi”  ja Ellen Niidu “Triinu ja Taavi lood”.

Kaks raamatut valib õpilane õpetaja soovitatud kirjanikelt ning ülejäänud on õpilase enda vaba valik. Raamatute valikul saab õpilane küsida nõu ja soovitusi nii klassikaaslastelt kui õpetajalt. 

 

Samuti aitab lapse lugemisoskuse ja tekstimõistmisele kaasa erinevate koomiksite ja ajakirjade (Täheke, Hea Laps, Eesti Loodus) lugemine. Kooli lugemisnurgas on alati värsked ajakirjad Täheke, Hea Laps, Eesti Loodus lugejaid ootamas.

Lugemise raamat võiks olla lapsel koolis kaasas. Pikapäevatunnis saab endale mõnusa nurgakese valida ja oma raamatut lugeda.

 

Vabalt valitud ja läbiloetud raamatu kohta täidab õpilane lugemispäeviku ja esitab selle õpetajale. Õpetaja annab alati lapsele tagasisidet lugemispäeviku täitmise kohta.

Koos loetud raamatu kohta täidame lugemispäevikut üheskoos. Omavalitud raamatu kohta täidab laps lugemispäevikut pikapäevatunnis, soovi korral kodus. Loetud raamatu kohta kleebib laps oma raamaturiiulisse raamatu. Raamaturiiulid seisavad klassis seinal.

 

III klass lugemisvara I poolaastal

  • I poolaasta õpetaja valitud raamatud

O. L. Kirkegaard “Kummi –Tarzan” – 3. oktoober

A. M. Schmidt “Viplala lood” – 30. november

  • 2 raamatut nende kirjanike loomingust:

Astrid Lindgren, Aino Pervik, Jaan Rannap, Mika Keränen, Ilmar Tomusk, Andrus Kivirähk

 

Lugemisnimekirja koostab õpilane endale ise kaks korda õppeaasta jooksul. Esimene kord septembri esimese kahe nädala jooksul ning teine kord jaanuari esimese kahe nädala jooksul. Nimekirja koostamiseks läheb laps ise raamatukokku ja tutvustab kokkulepitud kuupäeval oma valitud raamatuid õpetajale ja klassikaaslastele. Õpilane saab õpetajalt tagasisidet, kas valitud raamatud on talle jõukohased. Õpilasel on võimalus kokkuleppel õpetajaga minna temaga koos raamatukokku.

Isiklik lugemisnimekiri on õpilase enda koostatud ja on kirjas lapse päevikus.

 

Poolaastas loeb õpilane kokkulepitud kuupäevaks läbi õpetaja poolt valitud raamatud. Nende raamatutega teeme tööd tunnis. Raamat peab olema tundi tulles kaasas.

Kaks raamatut valib õpilane õpetaja soovitatud kirjanikelt. Ülejäänud on õpilase enda vaba valik: milliste kirjanike raamatuid ja kui mitu ta soovib lugeda. Õpetaja tunnustuse saab iga laps, kui ta on raamatu läbi lugenud. ning ülejäänud on õpilase enda vaba valik. Raamatute valikul saab õpilane küsida nõu ja soovitusi nii klassikaaslastelt kui õpetajalt. 

Samuti aitab lapse lugemisoskuse ja tekstimõistmisele kaasa erinevate koomiksite ja ajakirjade (Täheke, Hea Laps, Eesti Loodus) lugemine.

Kooli lugemisnurgas on alati värsked ajakirjad Täheke, Hea Laps, Eesti Loodus lugejaid ootamas.

Lugemise raamat võiks olla lapsel koolis kaasas. Pikapäevatunnis saab endale mõnusa nurgakese valida ja oma raamatut lugeda.

 

Vabalt valitud ja läbiloetud raamatu kohta täidab õpilane lugemispäeviku ja esitab selle õpetajale. Õpetaja annab alati lapsele tagasisidet lugemispäeviku täitmise kohta.

Õpetaja antud raamatu kohta täidame lugemispäevikut üheskoos eesti keele tunnis või pikapäevatunnis.


IV klassi lugemisvara 2017/18 õppeaastal

I poolaasta õpetaja valitud raamatud

 

  • Üks A. Lindgreni kirjutatud teos
  • S. Rannamaa „Kadri“ või J. Rannap „Agu Sihvka annab aru“
  • Vabalt valitud luulekogu (1 luuletus pähe õppida)
  • Aapeli „Üle linna Vinski“

II poolaasta õpetaja valitud raamatud

 

  • A. Kivirähk „Sirli, Siim ja saladused“
  • Fr. R. Kreutzwald „Eesti rahva ennemuistseid jutte“ (5 vabalt valitud muinasjuttu)
  • E. Kästner „Veel üks Lotte“
  • L. Hainsalu „Saladuslik varandus“

I poolaastal loevad õpilased antud nimekirjast läbi 3 raamatut ning ühe luulekogu, millest üks luuletus pähe õppida tuleb. Luulekogud, mille hulgast valida võib on:

 

O. Arder „Koer poiss“ (2006)
A. Ehin „Täiskuukeskpäev” (1990)
L. Hainsalu „Vanasõnamäng“ (1992)
A. Itskok „Algus on otsas” (1998)
J. Kaplinski „Õhtu on õunapuu“ (2007)
H. Käo „Hinge korter“ (2001), „Tähed ja taburet” (2004), „Ajamasin” (2009)
V. Luik „Tubased lapsed“ (1979, 2006)
K. Merilaas „Kui vanaema noor oli“ (1983)
H. Mänd „Rohupäike“ (1986), „Keelekiik” (2007)
E. Niit “Ühel viivul vikervalgel” (1999)
S. Oll „Hea tuju kuju“ (2008), „Vana sõna vallatused” (2010)
P.-E. Rummo „Kui lähed teele koidu eel” (2008)
H. Runnel „Miks ja miks?“ (1973), „Mõtelda on mõnus“ (1982), „Taadi tütar“ (1989)
L. Tungal „Lepatriinu faksiga“ (2004), „Lätikeelne jäätis“ (2006)
J. Vaiksoo „Kellasepaproua“ (2003), „Onu Heino eksis ära” (2007)

 

II poolaastal loevad õpilased läbi 3 raamatut antud nimekirjast ning 5 vabalt valitud muinasjuttu teosest „Eesti rahva ennemuistsed jutud“.

Poolaastas loeb õpilane õpetaja poolt valitud raamatud läbi kokkulepitud kuupäevaks. Loetud teostega töötame tunnis ning õpetaja ütleb, millal tuleb raamat kooli kaasa võtta.

 

Kaks raamatut valib õpilane õpetaja soovitatud kirjanikelt:

Mika Keränen

Ilmar Tomusk

Andrus Kivirähk

C. S. Lewis

Voldemar Miller

Kerttu Soans

F. R. Kreutzwald

Roald Dahl

Lemony Snicket

 

Läbiloetud raamatute kohta täidab õpilane lugemispäeviku ja esitab selle õpetajale. Õpetaja annab alati lapsele tagasisidet lugemispäeviku täitmise kohta.

Ülejäänud on õpilase enda vaba valik: milliste kirjanike raamatuid ja kui mitu ta soovib lugeda. Õpetaja tunnustuse saab iga laps, kui ta on raamatu läbi lugenud. Raamatute valikul saab õpilane küsida nõu ja soovitusi nii klassikaaslastelt kui õpetajalt. Samuti aitab lapse lugemisoskuse ja tekstimõistmisele kaasa erinevate koomiksite ja ajakirjade (Eesti Loodus, Imeline Teadus, Imeline Ajalugu) lugemine. Kooli lugemisnurgas on alati värsked ajakirjad lugejaid ootamas.

 

V klassi lugemisvara 2017/18 õppeaastal

I poolaasta õpetaja valitud raamatud

 

  • Üks A. Lindgreni kirjutatud teos
  • S. Rannamaa „Kadri“ või J. Rannap „Agu Sihvka annab aru“
  • Vabalt valitud luulekogu (1 luuletus pähe õppida)
  • S. Olsson, A. Jacobsson „Berti päevik“

II poolaasta õpetaja valitud raamatud

 

  • E. Kippel „Meelis“
  • Fr. R. Kreutzwald „Eesti rahva ennemuistseid jutte“ (5 vabalt valitud muinasjuttu)
  • M. Twain „Tom Sawyer“
  • Üks L. Lilleste kirjutatud teos

I poolaastal loevad õpilased antud nimekirjast läbi 3 raamatut ning ühe luulekogu, millest üks luuletus pähe õppida tuleb.

 

Luulekogud, mille hulgast valida võib on:

O. Arder „Koer poiss“ (2006)
A. Ehin „Täiskuukeskpäev” (1990)
L. Hainsalu „Vanasõnamäng“ (1992)
A. Itskok „Algus on otsas” (1998)
J. Kaplinski „Õhtu on õunapuu“ (2007)
H. Käo „Hinge korter“ (2001), „Tähed ja taburet” (2004), „Ajamasin” (2009)
V. Luik „Tubased lapsed“ (1979, 2006)
K. Merilaas „Kui vanaema noor oli“ (1983)
H. Mänd „Rohupäike“ (1986), „Keelekiik” (2007)
E. Niit “Ühel viivul vikervalgel” (1999)
S. Oll „Hea tuju kuju“ (2008), „Vana sõna vallatused” (2010)
P.-E. Rummo „Kui lähed teele koidu eel” (2008)
H. Runnel „Miks ja miks?“ (1973), „Mõtelda on mõnus“ (1982), „Taadi tütar“ (1989)
L. Tungal „Lepatriinu faksiga“ (2004), „Lätikeelne jäätis“ (2006)
J. Vaiksoo „Kellasepaproua“ (2003), „Onu Heino eksis ära” (2007)

 

II poolaastal loevad õpilased läbi 3 raamatut antud nimekirjast ning 5 vabalt valitud muinasjuttu teosest „Eesti rahva ennemuistsed jutud“.

 

Poolaastas loeb õpilane õpetaja poolt valitud raamatud läbi kokkulepitud kuupäevaks. Loetud teostega töötame tunnis ning õpetaja ütleb, millal tuleb raamat kooli kaasa võtta.

Ülejäänud on õpilase enda vaba valik: milliste kirjanike raamatuid ja kui mitu ta soovib lugeda. Õpetaja tunnustuse saab iga laps, kui ta on raamatu läbi lugenud. Raamatute valikul saab õpilane küsida nõu ja soovitusi nii klassikaaslastelt kui õpetajalt. Samuti aitab lapse lugemisoskuse ja tekstimõistmisele kaasa erinevate koomiksite ja ajakirjade (Eesti Loodus, Imeline Teadus, Imeline Ajalugu) lugemine. Kooli lugemisnurgas on alati värsked ajakirjad lugejaid ootamas.

 

VI klassi lugemisvara 2017/18 õppeaastal

I poolaasta õpetaja valitud raamatud

 

  • J. Krüss „Timm Thaler ehk müüdud naer“
  • Ch. Nöstlinger „Vahetuslaps“
  • R. Roht „Jutte loomadest“
  • M. Twain „Prints ja kerjus“

II poolaasta õpetaja valitud raamatud

 

  • E. Raud „Kalevipoeg“
  • R. Reinaus „Täiesti tavaline perekond“
  • F. H. Burnett „Salaaed“
  • Üks L. Lilleste kirjutatud teos

Poolaastas loeb õpilane õpetaja poolt valitud raamatud läbi kokkulepitud kuupäevaks. Loetud teostega töötame tunnis ning õpetaja ütleb, millal tuleb raamat kooli kaasa võtta.

 

Ülejäänud on õpilase enda vaba valik: milliste kirjanike raamatuid ja kui mitu ta soovib lugeda. Õpetaja tunnustuse saab iga laps, kui ta on raamatu läbi lugenud. Raamatute valikul saab õpilane küsida nõu ja soovitusi nii klassikaaslastelt kui õpetajalt. Samuti aitab lapse lugemisoskuse ja tekstimõistmisele kaasa erinevate koomiksite ja ajakirjade (Eesti Loodus, Imeline Teadus, Imeline Ajalugu) lugemine. Kooli lugemisnurgas on alati värsked ajakirjad lugejaid ootamas.