Uudised

Neeme Kooli poisid said vabariiklikul konkursil II koha.
28.01.2015

 

 

 

Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutuse korraldatud ProgeTiigri tehnoloogiakonkurss õpilastele „Tuleviku õpperuum 2050“ algas koos uue õppeaastaga septembris 2014. Konkursile said registreeruda õpilased vanuses 5 kuni 19 eluaastat. Oktoobris toimusid maakondlikud eelvoorud, finaali pääses lõpuks 250 õpilast 90 tööga. Töid sai laupäeval, 24. jaanuaril finaalüritusel ka näha, selleks olid finalistid ette valmistanud 5-minutilise tutvustuse ja esitlused toimusid boksides mitu tundi järjepanu.

Konkursil osalemiseks tuli teha loovtöö. Valikus oli kas arvutianimatsioon või –mäng, töö teemal „Robotid ja tuleviku õpperuum“, muusikapala „Koolikell", 3D graafika või siis mobiilne äpp. Peaülesanne oli luua õppekeskkond, mis õppijaile endile meeldiks. Konkursile laekus 160 tööd kokku 460 õpilaselt. 11.-17. oktoobrini toimusid maakondlikud eelvoorud, kus kõik osalejad tutvustasid oma loovtöid; 10.-30. novembrini toimus tööde hindamine, hindas žürii ning toimus ka avalik hindamine; 15. detsembriks selgusid iga kategooria kolmes vanuserühmas 10 tööd, mis osalevad finaalüritusel 24. jaanuaril 2015. 

Neeme kooli õpilastest osalesid konkursil Kustav Prants (VI klass) ja Joosep Jüri Puusaag (IV klass). Poiste väljamõeldud 3D graafika projekti „Õpirahu“ idee on valgustada iga õpilase tööpinda ning teine peamine ülesanne on mängida rahustavat muusikat, mis näiteks kontrolltööde ajal aitaks hästi keskenduda. Lisadena on õpirahu küljes veel USB liides ja teritaja. Pealpool asuvasse silikoonsisuga auku saab panna kirjutusvahendid. Lauale kinnitub „Õpirahu“ iminappadega, see annab võimaluse transportida „Õpirahu“  erinevatesse klassiruumidesse ning ka koju.

Kustav ja Joosep Jüri võitsid oma projektiga „Õpirahu“ 10 - 16aastaste seas vabariigis teise koha. Õpilasi juhendas Neeme Kooli õpetaja Lilyan Tops.


Kustav ise ütleb:

„Õpirahu“ sai alguse minu ideest luua lamp. Õpetaja andis ideid, mida juurde luua ning „Õpirahu“ arenes edasi. Varsti sain ma teada, et projektis osalemiseks on vaja vähemalt kahte inimest ning siis ma kutsusingi Joosepi kampa. Ta andis veel ideid juurde ning aitas mõtteid edasi arendada ning niimoodi pääsesimegi finaali. Finaalis oli kõik nii ilus ning rahvast oli palju. Esitluse ajal sai mikrofonil patareid tühjaks, aga see ei muutnud mind närviliseks. Vahepeal käisime Joosepiga vaatamas ja proovimas igasuguseid lahedaid vidinaid. Aeg läks kiiresti ja oligi autasustamine käes. Kui kolmas koht oli välja jagatud, ei olnud mul mingeid emotsioone ega mõtteid. Siis tuligi see hetk: välja hõigati meie nimed. Seda õnnetunnet, mis mind sel hetkel haaras, on raske kirjeldada. Olin väga, väga õnnelik. Minu arvates oli meie projekti edukus hea koostöö ning hästi väljamõeldud idee.

Lilyan Tops

Neeme Kooli õpetaja

 

 


Tagasi uudiste lehele